2021-05-28 08:30:57

Ruksak (pun) kulture u PŠ Poljanski Lug

Ruksak (punk) kulture je zajednički program Ministarstva znanosti i obrazovanja i Ministarstva kulture i medija koji se uspješno provodi već nekoliko godina. Svake godine stotine škola prijavljuje se za sudjelovanje kako bi dobili priliku ugostiti u svojoj školi jedan od ponuđenih kulturno umjetničkih programa iz programskih djelatnosti; kazališna umjetnost, filmska umjetnost, glazbena umjetnost, plesna umjetnost, vizualna umjetnost, književnost, baština, programi studenata umjetničkih akademija

Cilj projekta je omogućiti  dostupnost i  približavanje umjetnosti i kulture djeci i mladima koji žive u  sredinama s ograničenom dostupnosti kulturnim i umjetničkim sadržajima.

 

Naša škola sudjelovala je u programu Lošinjskog muzeja 2018. godine, a ove godine ugostili smo djelatnice Prirodoslovnog muzeja s radionicom Carstvo minerala, ali i učenike i učiteljice  iz Područne škole Negovec. Pridružile su nam se ravnateljica Edina Operta i pedagoginja Snježana Holjevac Popović. Radionica se održavala na otvorenom uz pridržavanje svih epidemioloških  mjera. Radionica je započela kratkih uvodom o Zemlji i nastanku minerala, a zatim je slijedila podjela u grupe i davanje uputa za zadatke. Prvi zadatak bio je izraditi plakate na kojima su učenici razvrstavali nazive minerala i geološke pojmove te ih uparivali sa slikom i opisom. Na drugome zadatku učenici su igrali memory u kojem je bilo potrebno upariti fotografije biljaka, životinja i minerala.  Ono što je učenicima bilo dodatno zanimljivo je da se memory igrao s jako velikim fotografijama raspoređenima po podu. Sljedeći zadatak je bila društvena igra, ali isto u velikom formatu s velikom kockom za bacanje. Učenici su se bacanjem kocke kretali po stazi s objašnjenima pojmova kao što su; vunasti mamut, kosturnica, DNA, neandertalac, prepariranje itd. Uz svaki pojam bila je uputa za nastavak igre. Npr. uz prepariranje je uputa bila: Ovo je dugotrajan posao. Odmori se i propusti jedno bacanje. Jedan od zadataka bio je i razlikovati i razvrstati minerale, fosile i stijene. Učenici su s velikim interesom i znatiželjom pratili dio radionice u kojem je djelatnica muzeja pokazivala uzorke minerala i pričala o njihovom nastanku. Objasnila im je i što je to Mohsova skala tvrdoće minerala i prikazala usporedbu s tvrdoćom npr. ljudskog nokta, noža, svrdla itd.  Sve skupine učenika izmijenile su se na svim zadacima. Učenici su puno toga naučili, ali i dobro se zabavili. Na kraju su dobili i poklone; kuverticu s primjercima minerala, kartice za društvenu igru i bedževe.

 

    

 

   

 

   

 

Biljana Bagarić Ivezić


II. osnovna škola Vrbovec