preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
 

Erasmus + projekt : „ Sense IT“

Školski obrazovni sustav u Engleskoj

Svoju prvu ERASMUS + avanturu započela sam 26. siječnja 2019. u živopisnom gradiću po imenu Bath. Smješten u udolini između sedam brežuljaka skriva jedini izvor ljekovite termalne vode te je već u rimsko doba bio jedinstven, a danas je među najposjećenijim turističkim atrakcijama Engleske.

Sl. 1  Pogled na Bath sa tornja katedrale

Sl. 2 Rimske toplice u srcu grada

No, iako se na svakom koraku, šećući ulicama, osjećao utjecaj Rimljana u nastanku ovog bajkovitog grada, prvog  radnog dana moj je cilj bio pronaći Bath and Country Club, na Queen,s Parade – mjestu sastanka i upoznavanja polaznika tečaja School Leadership Course. Domaćini Louise, Andrew i Frank iz Merganser Consultinga pripremili su srdačnu dobrodošlicu tog neočekivano hladnog jutra za četrnaest polaznika iz Italije, Latvije, Poljske, Portugala, Belgije i mene, predstavnicu Hrvatske. Putem prezentacije upoznali smo se s engleskim obrazovnim sustavom i karakteristikama njihova školskog menadžmenta.

Sl. 3. ,4. i 5. Radna atmosfera prvog dana

Obilazak grada u pratnji vedrog Andrewa bio je kao terenska nastava jer nam je poput pravog učitelja podijelio listiće s pitanjima. Naš je zadatak bio da ga pozorno pratimo i odgovaramo na pitanja, što nije bilo teško uz tako zanimljive priče koje smo čuli iz „prve ruke“. Zajednički smo zaključili da se obilazeći Bath, mogu obraditi teme iz svih nastavnih predmeta jer je to grad bogate prošlosti, zanimljive arhitekture i prirodne ljepote.

Sl. 6. Royal Crescent – impozantna građevina s koje se pruža pogled na veličanstveni Royal Victoria,,s park

Sl. 7. Terenska nastava „Bath u svakom nastavnom predmetu“

Na kraju tog lijepog, hladnog dana zagrijali smo se pijući pravi engleski čaj u čajani poput engleske gospode u 18. stoljeću.

Sl. 8. „English afternoon“ u Pump room-u

 

Drugi dan organizirali su odlazak u Somervale gdje smo posjetili Somervale Secondary school. Najljepše sjećanje ostat će na nasmijana i uzbuđena lica učenika koji su nas proveli kroz školu i podijelili najzanimljivija iskustva iz škole. U školi su nam organizirali posjet nastavi te sam prisustvovala satu Likovne kulture i Kemije. Iznenadio me drugačiji pristup nastavi od onog u Hrvatskoj. Učenici su samostalno pristupali zadatcima osmišljavajući svoj projekt, a na satu Kemije sami sebi ispravljali su test „jer se tako uče da budu proaktivni“, riječi su njihova profesora. Naravno, ocjena nema u engleskom sustavu obrazovanja.

Sl.9. U društvu srdačne ravnateljice škole gđe. Jo Postlethwaite

Sl. 10. Zbornica - 1. dio

Sl. 11. Zbornica - 2. dio

Sl. 12. Hodnicima škole

Sl. 13.i 14. Učionica iz Kemije

Sl. 15. Učionica Likovne kulture- puna materijala za kreativno stvaranje

Sl. 16. Najviše su nas iznenadile sobe za nestašne učenike „Isolation room“

 

Treći dan proanalizirali smo svoje doživljaje i ustanovili da se obrazovni sustavi u Italiji, Hrvatskoj i Poljskoj dosta razlikuju od onog u Engleskoj. Nakon iscrpnog razgovora dobro je došao ručak i slavni kolači u kući Jane Austen.

Sl. 17. Posjet kući spisateljice Jane Austen

 

Četvrti dan ponovno smo se vratili u škole. Posjetila sam Welton Primary school gdje nas je srdačno dočekao i predstavio nam školu ravnatelj John Snell.

Sl. 18. i 19. Obilazak škole u društvu ravnatelja gdin. Johna Snella

Školu pohađaju učenici od četvrte do jedanaeste godine. Od najranije dobi učenike uče da sami biraju na koji način žele nešto učiti. Učionica im je mjesto gdje mogu naći velik izbor materijala i opreme za kreativnost. Iznenadila sam se kad sam vidjela da niti jedna učionica nema zelenu ploču. Umjesto nje imaju malu bijelu ploču 1m x 1m te interaktivnu ploču. Pored ploče je stolica i tepih da bi se učenici mogli okupiti ispred učiteljice i razgovarati.

Sl. 20. i 21. Malo atmosfere iz učionica

Knjižnica se nalazi u hodniku i svaka knjiga dostupna je svakom djetetu kad to poželi. Tijekom dana imaju sat pjevanja te jedan sat za boravak u školskom dvorištu. Tog hladnog dana, dana kad se cijeli dan najavljivao snijeg, bio je užitak gledati dječicu u kratkim hlačicama i suknjicama kako trče i provlače se kroz grmlje oko škole ne mareći za hladnoću koja nas je „štipala“ za nos.

Sl. 23. i 24. Knjižnični kutak u hodniku između dva krila školske zgrade

Sl. 26. i 27. Poslije ručka svi učenici škole izlaze na školska igrališta, svaki dan

Taj nezaboravni dan protekao je u divnoj, opuštenoj atmosferi uz brojne razgovore s učenicima i učiteljima škole. A navečer, konačno je pao snijeg iako su ga najavljivali već od ponedjeljka. U poznatom ribljem restoranu počastili smo se ribljim specijalitetima kraja, a nakon toga hrabro zakoračili na snijegom prekrivene ulice. Grudanje u Engleskoj, to ni u snu nisam mogla zamisliti.

Sl. 28. Snježne radosti u Engleskoj

Kao što sam na početku opisala, Bath je smješten između brežuljaka te je snijeg izazvao kolaps u transportnom prijevozu. No, nas pješake nije spriječio da uživamo u zadnjem druženju, prezentacijama naših zadaća i šetnji gradom duž rijeke Avon.

Sl. 29. Prezentacija zadaća zadnji dan

Sl. 30. Kraj edukacije i novi početak prijateljstava

 

Bilo je to nezaboravno iskustvo gdje sam sklopila prijateljstva s ravnateljicama iz Latvije i Italije, upoznala obrazovni sustav u Engleskoj te se s novim idejama vraćam u svoju školu.

Tečaj je trajao od ponedjeljka 28. siječnja 2019. do petka 1. veljače 2019. godine.

 

 

 

 

 

 

 

 

  ŠKOLSKI JELOVNIK

          



VOZNI RED

Skolski Bus

Vozni red 2021./2022.

 


 


 


 

UDŽBENICI I DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI 2021./2022. RAZREDNA NASTAVA - MATIČNA ŠKOLA


UDŽBENICI I DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI  2021./2022. RAZREDNA NASTAVA - PODRUČNE ŠKOLE


UDŽBENICI I DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI  2021./2022. - PREDMETNA NASTAVA


 

 

    



Dokumenti za objavu

Pravilnici

Brošure za roditelje

Kalendar
« Prosinac 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Anketa ( 8 pitanja)
Što čitaš u svojem slobodnom vremenu






Koliko dnevno čitaš?






Tko te potiče na čitanje?







Kako biraš ono što čitaš?






S kim razgovaraš o pročitanome?







Zašto čitaš?






Što misliš o knjigama koje čitaš za lektiru?






Koliko ti i tvoja obitelj imate knjiga kod kuće?









preskoči na navigaciju